Puhelinliittymä

Puhelinliittymä

Puhelinliittymä oman valinnan mukaan

Kännykkä kulkee lähes jokaisen matkassa koulu-ikäisestä saakka. Kännykkää käytetään puheluiden soittamiseen, viestittelyyn, palveluiden ja ostosten tilaamiseen sekä tiedon hankintaan. Tästä syystä monet panostavat hyvän puhelimen hankintaan, mutta yhtä tärkeää on tarkistaa, että myös puhelinliittymä on voimassa ajan tasaisilla ominaisuuksilla. Koska sinä olet viimeksi tarkistanut oman tai muiden perheenjäsenten puhelinliittymät?

Puhelinliittymä olisi hyvä tarkistaa puolen vuoden tai korkeintaan vuoden välein. Yleisimmät syyt miksi puhelinliittymän tarkistaminen tulee ajankohtaiseksi ovat tyytymättömyys puhelinliittymän hintaan. Jos puhelinliittymä maksaa yli 30 euroa kuukaudessa, on hyvä tarkistaa liittymätarjoukset ja katsoa voisitko saada liittymän edullisemmin. Muita syitä ovat liittymän vaihtaminen lapselle, nykyisen liittymän ominaisuuksien muuttaminen tai pian umpeutuvat tarjousjakson päivittäminen.

Ei ole mitään syytä tyytyä pitämään nykyistä liittymää vuodesta toiseen. Puhelinliittymä kannattaa vaihtaa toiseen, jos liittymän ominaisuudet miellyttää tai liittymän hinta tuntuu liian kalliilta. Kaikkien neljän suurimman operaattorin puhelinliittymät näet VertaaLiittymät.fi sivustolta selkeästi ja nopeasti. Liittymistä on laadittu taulukko, jota tarkastelemalla näkee helposti millainen liittymä kannattaa valita itselle sekä muille perheenjäsenille. Useat perheet myös keskittävät kaikki liittymät samalle operaattorille, niin liittymien seuraaminen ja muuttaminen on huomattavasti helpompaa.

Liittymävertailussa on mukana suurimmat teleoperaattorit, jotka tarjoajat käyttäjille monipuolisia liittymiä. Mukana vertailussa ovat Elisa liittymät, DNA liittymät, Telia liittymät sekä Moi liittymät. Nämä ovat varmasti jokaiselle käyttäjälle tuttuja puhelinliittymän tarjoajia – nyt ne vain löytyvät yhdestä ja samasta paikasta, ilman sivustolta sivustolle surffaamista. Kun kaikki löytyy helposti vertailtavassa muodossa, on itselleen edullisen liittymän löytäminen vaivattomampaa.

Kuinka usein puhelinliittymä tulee vaihtaa?

Tähän ei ole yhtä oikeaa vastausta. Jokainen käyttäjä saa itse määrittää kuinka usein haluaa liittymänsä vaihtaa. Liittymän vaihtamiseen vaikuttaa oleellisesti kuinka tyytyväinen henkilö on nykyiseen liittymäänsä. Useimmat syyt miksi henkilö ei ole tyytyväinen puhelinliittymään ovat netin hitaus, liittymän hinta, liittymän tarpeettomat ominaisuudet tai ylipäätään uteliaisuus tietää voisiko liittymän saada edullisemmin muualta.

Suosituksena on kuitenkin tarkistaa nykyinen tai vaihtaa puhelinliittymä toiseen noin vuoden välein. Liittymän vaihtaminen on tehty käyttäjälle hyvin helpoksi. Valittu teleoperaattori irtisanoo vanhan liittymän ja lähettää käyttäjälle uuden SIM-kortin postitse. Kun irtisanominen on hoidettu, käyttäjä saa tiedon, kun hän voi vaihtaa puhelimeensa uuden SIM-kortin. Siihen asti nykyinen puhelinliittymä toimii ilman katkoksia. Liittymän vaihtaminen ei edellytä puhelinnumeron vaihtamista toiseen. Asiakas saa pitää nykyisen puhelinnumeron niin halutessaan.

Mikä puhelinliittymä kannattaa ottaa?

Jokainen päättää itse minkä teleoperaattorin puhelinliittymän valitsee. Puhelinliittymän valintaan vaikuttaa monet tekijät, kuten kuinka paljon henkilö käyttää puhelinta puheluihin tai viestittelyyn. Soitteleeko henkilö paljon ulkomaille? Tuleeko liittymä lapselle tai koululaiselle? Tarvitseeko henkilö nopean nettiyhteyden vai tuleeko liittymä ns. peruskäyttöön? Vai onko tarkoituksena löytää halvin puhelinliittymä?

Kysymyksiä on monia ja kaikki teleoperaattorit pystyvät vastaamaan näihin kysymyksiin. Valikoima liittymätarjonnassa on laaja ja jokaiselle löytyy tarvittava puhelinliittymä. Käyttäjä itse tietää aina parhaiten millaisen liittymän hän tarvitsee, eikä siksi ole mitään syytä alkaa tässä esittelemään kaikkia liittymiä. Selkeä liittymävertailu auttaa hakijaa löytämään itselleen sopivan liittymän.