Puhelinta, tablettia ja läppäriä käytetään päivittäin. Nettiyhteys tulee olla nopea ja kaiken tulee toimia moitteettomasti. Nettiä käytetään palveluiden, ruokaostosten ja tavaroiden ostamiseen sekä tilaamiseen. Kaiken tulee olla siis kunnossa, mutta koska viimeksi olet tarkistanut, että myös liittymäsi hinta on kohdillaan?
Tämän hetken paras ja halvin liittymätarjous kannattaa tarkistaa sopivin väliajoin. Sopivaksi väliajaksi suositellaan noin puolta vuotta tai maksimissaan yhtä vuotta. Liittymätarjoukset vaihtuvat operaattorista riippuen melko usein ja tästä syystä kuluttajan voi olla vaikea hahmottaa mikä liittymä, milloinkin olisi järkevintä ottaa.
Palvelussamme on selkeä liittymävertailutaulukko, johon kaikki sen hetken liittymät päivittyvät automaattisesti vastaamaan todellista sen hetkistä tilannetta.
Taulukon avulla pystyy melkein yhdellä silmäyksellä katsomaan mistä löytyy itselle sekä muille perheenjäsenille edullisin ja sopivin puhelinliittymä muilla puhepaketin ominaisuuksilla. Liittymävertailu ei vie kauan aikaa ja liittymätarjouksen hyödyntäminen tuo selvää säästöä puhelinlaskuihin.
Mistä löytyy halvin liittymätarjous?
Halvin liittymätarjous löytyy varmasti, kun tarkastelet vain liittymätarjouksen hintaa, mutta on hyvä muistaa ettei halvin liittymä ole kuitenkaan aina käyttö ominaisuuksiltaan se sopivin. Liittymätarjous johon voit olla oikeasti tyytyväinen on sellainen joka on toki edullinen, mutta myös ominaisuuksiltaan sellainen joka vastaa käyttötarkoitustaan.
Liittymän valinnassa ota nämä asiat huomioon:
- Kenelle puhelinliittymä tulee?
Tuleeko liittymä lapselle, työssä käyvälle henkilölle, aktiivisesti nettiä käyttävälle henkilölle vai harvakseltaan puhelinta käyttävälle henkilölle? Lapselle liittymä kannattaa valita, niin ettei yllätyksiä puhelinlaskussa pääse tapahtumaan. Operaattoreilla on tarjolla liittymiä lapsille ensiliittymäksi. Jos liittymä tulee aktiivisesti liittymää käyttävälle henkilölle, voi olla paikallaan valita nopea data ja rajaton puhepaketti viesteineen. Jos puhelimen ja netin käyttö on vähäistä, voi olla hyvä valinta ottaa liittymä missä maksut määräytyy käytön mukaan.
- Matkusteleeko käyttäjä paljon tai puhuu ulkomaanpuheluja?
Eri operaattoreilla on tarjolla liittymätarjouksia, joissa käyttäjä voi puhua ulkomaan puheluja rajattomasti tai hyvin edullisella hinnalla EU- ja ETA-maihin.
Kuinka usein liittymätarjous tulisi hyödyntää?
Tähän ei ole yhtä selkeää vastausta, koska liittymän vaihtamiseen liittyy monia syitä.
Yleisimmät syyt ovat yleensä, että:
- Käyttäjä ei ole enää tyytyväinen nykyiseen liittymäänsä
- Etsitään halvempaa liittymää
- Nykyinen puhelinliittymä on ollut käytössä jo reippaasti yli vuoden
- Liittymän tarjousjakso on päättymässä pian
- Nettiyhteys on heikko
- Puhelinliittymässä on ominaisuuksia, joita käyttäjä ei tarvitse
- Puhelinliittymässä ei ole ominaisuuksia, joita käyttäjä tarvitsisi
- Edullinen liittymätarjous on tarjolla ja se halutaan hyödyntää.
Eri teleoperaattorit tarjoavat liittymätarjouksia enemmän tai vähemmän koko ajan. Liittymäsopimuksilla ei myöskään ole määräaikaisuutta, joten se kuinka usein haluat liittymän vaihtaa riippuu vain omasta aktiivisuudestasi.
Liittymätarjoukset hyödyntämällä on päivän selvää, että säästö voi olla kuukaudessa ihan mukavan suuruinen. Vielä, jos useampi perheenjäsen vaihtaa samaan aikaan puhelinliittymät liittymätarjoukseen, puhutaan jo kymmenien eurojen säästöstä kuukaudessa.
Miten liittymä vaihdetaan?
Liittymän vaihtaminen uuteen liittymätarjoukseen on tehty käyttäjälle helpoksi.
Valitse liittymätarjous, jonka haluat hyödyntää klikkaamalla valitun operaattorin kohdasta “tilaa“.
Liittymäsopimuksen laatimisen jälkeen kyseinen teleoperaattori irtisanoo nykyisen liittymäsi ja pyytää puhelinnumeron siirtoa.
Kun kaikki muutokset on tehty, saat asiasta ilmoituksen ja tiedon, koska voit asentaa postitse saamasi SIM-kortin puhelimeesi.
Kaikkiaan tähän menee aikaa muutamasta päivästä, pariin viikkoon.
Tuona aikana sinulla on kuitenkin nykyinen liittymä käytössäsi ilman katkoksia.